Skocz do zawartości

d2trade uses cookies. Read the Polityka plików cookies oraz polityka prywatności for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies


[Witch Doctor] ogólne rozmowy na temat Szamana

WD szaman taktyka PvM PvP

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 18 November 2012 - 19:10

*
POPULARNY

Witch Doctor w pigułce - czyli jak grać szamanem. Porady dla początkujących i dla zaawansowanych graczy.

Dodany obrazek


Poradnik ma służyć ogólnym rozmowom na temat Szamana, zapraszam w dalszej części do swobodnej dyskusji o nim. Sukcesywnie będę aktualizował dane punkty opierając się o swoją wiedzę i waszą pomoc. Niech ten temat posłuży nam do rozmów i centrum pozyskiwania wiedzy o szamanie.


Spis treści:

1. Wstęp i opis postaci
2. Statystyki postaci
3. Umiejętności postaci - PvM
4. Ubiór postaci - PvM
5. Przykładowy szaman
6. PvM - jak rozgrywamy potyczki Player vs Monster
7. Przykładowa rozgrywka PvM
8. PvP - jak rozgrywamy potyczki Player vs Player
9. Przykładowa rozgrywka PvP
10. Podsumowanie


1. Wstęp i opis postaci.


Witch Doctor, czyli jak sama nazwa wskazuje Szaman rasy Umbaru. Postać głęboko uduchowiona, związana głęboką więzią z istotami spoza naszego świata, duchami naszych przodków czy też demonami. Szaman przeprowadza dusze zmarłych przez zaświaty, do miejsc ich odpoczynku. Nie jest kłopotem dla niego przywrócenie zbłąkanej duszy osób chorych. Nasz bohater, na co dzień walczy ze złymi duszami, tak abyśmy my, zwykli śmiertelnicy, nie byli narażeni na zamęt dusz i chaos wywołany przez nieczystych.

Takim oto słowem wprowadzenia przedstawiam wam Witch Doctora - szamana, czy też później skrótowo WD. Poradnik został napisany z myślą o nowych graczy i tych bardziej zaawansowanych. Obejmuję kilka scenariuszy gry i może być przydatny każdej osobie grającej w Diablo 3. Wszelkie informacje zawarte w tym poradniku zostały oparte o wiele godzin testów, autora jak i jego znajomych.


Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

Poradnik w dużej mierze odnosi się do systemu rozgrywki PvM i jest napisany z nastawieniem na szybkie zdobywanie doświadczenia naszym bohaterem. Wszelkie opisy PvP znajdują się w rozdziale poświęconym PvP. Znajdują się tam opisy dodatkowych statystyk postaci i dobór umiejętności wraz z krótkim opisem.


Słowniczek zastosowanych przez autora skrótów:

WD - Witch Doctor - Szaman
Wizz - Wizzard - Czarodziej
Barb - Barbarian - Barbarzyńca
DH - Demon Hunter - Łowca Demonów
PvM - Player vs Monster
PvP - Player vs Player
dmg - damage - obrażenia
dps - damage per second - obrażenia zadawane na sekundę
ap - attack power - obrażenia
aoe - area of effect - odnosi się do umiejętności z  obszarowym zadawaniem obrażeń
cc - critical hit chance - szansa na trafienie krytyczne
cd - critical hit damage - obrażenia od trafień krytycznych
ls - life stealing - kradzież życia
ias - attack speed increased - szybkość ataków zwiększona
as - attack speed - szybkość ataków
aps - attacks per second - ataki na sekundę
loh - life on hit - każde trafienie daje życie
lok - life on kill - każde zabicie daje życie
mf - magic find - znajdowanie magicznych przedmiotów
gf - gold find - znajdowanie złota
ms - movement speed - szybkość poruszania się
mp (x) - monster power (x) - zwiększony poziom trudności potworów o wartość (x)
dex - dexterity - zręczność
str - strenght - siła
int - intelligence - inteligencja
vita - vitality - witalność
res - resistance - odporności
dual res - podwójne odporności (najczęściej @res + jeden z pozostałych)
all res - @res - resistance to all elements - wszystkie odporności
light res - lightning res - odporności na błyskawice
poison res - odporności na trucizny
fire res - odporności na ogień
cold res - odporności na zimno
arcane res - odporności na moc tajemną
psy res - physical resistance - odporność na obrażenia fizyczne
soc - socket - otwór na gniazdo
cd - cooldown - czas odnowienia
reg - regeneration - regeneracja
mana reg - regeneracja many
hp reg - health point reg - regeneracja punktów zycia


Dodatkowy słowniczek często stosowanych przez graczy zwrotów, lecz rzadko kiedy zrozumiałych:

e - ee - E - elite - Grupa potworów elitarnych
g - gob - goblin
tp - teleport
wp - waypoint - punkt nawigacyjny
xp - experience - doświadczenie
Akara food - NPC z Diablo 2 Akt 1, sprzedawało się najczęściej u niej nic nie warte przedmioty
Alkaizer run - gra opierająca się na szybkim zdobywaniu doświadczenia postaci, określane mianem, pierwszej osoby, która zdobyła 100 poziom paragonu
ubery - specjalna rozgrywka, podczas której walczy się z specjalnie wygenerowanymi potworami
farming - tryb rozgrywki, podczas której jesteśmy nastawieni na zdobywanie najczęściej przedmiotów, bądź doświadczenia
stream - strona web, na której można na żywo oglądać graczy pokazujących w jaki sposób powinno się grać
build - rozkład umiejętności postaci
hc - tryb rozgrywki hardcore
sc - tryb rozgrywki softcore
bo - boo - okrzyk barbarzyńcy
paragon lvl - poziom mistrzowski

I wiele innych, które niekoniecznie są używane na co dzień.



-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#2 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 20 December 2012 - 10:46

2. Statystyki postaci.

Każdej postaci wraz z zdobywanym poziomem zostają przyznane dodatkowe punkty statystyk postaci. Oczywiście wszystkie postacie mają zupełnie inną statystykę główną. W przypadku naszego bohatera, jego główną statystyką jest inteligencja, czy też inaczej mówiąc intelekt. Wraz z wzrostem inteligencji rosną obrażenia oraz odporności na poszczególne żywioły. Statystyki podane w tym rozdziale w głównej mierze są poświęcone rozgrywce PvM.

Bazowe statystyki postaci na 1 poziomie wyglądają następująco:

Dodany obrazek


Wraz z przyrostem poziomu postaci (1-60) co poziom bohaterowi zostają naliczone dodatkowe punkty statystyki. W zależności od klasy postaci są one różne. U naszego bohatera najważniejszy jest intelekt, tak więc i przyrost tej statystyki jest największy. Wraz z wzrostem poziomu otrzymujemy co poziom:

Dodany obrazek


Po osiągnięciu 60 poziomu postaci bohater zaczyna zdobywać poziom paragonu (poziom mistrzowski) i wraz z wzrostem tych statystyk zyskujemy co poziom następujące ilości statystyk:


Dodany obrazek

W odróżnieniu od statystyk 1-60, statystyki zdobyte podczas wbijania poziomu 1-100 są wzbogacane o 3% znajdowania magicznych przedmiotów i 3% do znajdowania złota. Po osiągnięciu 100 poziomu w ten sposób bazowo posiadamy 300 mf i 300 gf po zdobyciu 100 poziomu mistrzostwa.

Niewątpliwie do najważniejszych statystyk naszej postaci są odporności na poszczególne żywioły. To właśnie ta statystyka decyduje o naszej przeżywalności w momencie ataku. Poziom, który należy uzyskać, aby bezpiecznie grać na poziomie MP3 to minimum 650 @res.Odporności to jednak nie wszystko, należy pamiętać również o liczbie punktów życia. Wartością, przy której można bezpiecznie grać to 35k hp. Samo życie to jednak dalej za mało. Aby tak mała liczba punktów hp wystarczyła, postać musi być wspierana kradzieżą życia (ls).W tym przypadku na broni musi być minimum 2,8% ls nie posiadając loh'a, a z wartością 1000 loh można spokojnie zejść do 2,5% ls. Podążając ścieżką przetrwania, należy zadbać o obrażenia krytyczne i szanse na zadanie tych obrażeń. Pamiętaj, im więcej obrażeń zadasz, tym więcej życia zostanie zwrócone. Wartością, przy której zaczyna się przyjemnie grać to min.: 25 cc i 300 cd. Jeżeli chodzi o prędkość ataku, dążymy do minimum 1,5 ias ogółu postaci. Kolejnym krokiem, jest zapewnienie odpowiedniej liczby many. Wartości nie są z góry określone, ale minimum wskazane to 850 punktów many i 40 punktów regeneracji many na sekundę.  Aby móc szybko i bezkolizyjnie przemieszczać się, zapewniamy postaci odpowiednią szybkość, mianowicie poziom 24 punktów szybkości poruszania się jest optymalny. Co do reszty statystyk nie ma potrzeby ich maksowania, jednak zostały one zamieszczone w zestawieniu.

Chcąc ułatwić wydobycie informacji zaczerpniętych w tym rozdziale, przedstawione zostały niżej poszczególne statystyki, z podziałem na minimalne i optymalne w odniesieniu do gry PvM. Statystyki do gry PvP zostały opisane w rozdziale poświęconym rozgrywce PvP.

Minimalne statystyki postaci:

- @res: 650
- cc: 25
- cd: 300
- ias: 1,5
- ls: 2,5%
- loh: 500
- lok: 0
- hp: 35k
- hp reg: 500
- mana: 850
- mana reg:
- armor: 3000
- ms: 24

Optymalne statystyki postaci:

- @res: 900 i więcej

- cc: 45
- cd: 600
- ias: 1,8
- ls: 3%
- loh: 2000
- lok: 0
- hp: 50k
- hp reg: 1000
- mana: 1100
- mana reg: 45
- armor: 4500
- ms: 24


Statystyki są moją propozycją. Były testowane wielokrotnie i wg mojego uznania, są najbardziej optymalne. W zależności od różnic w przydziale umiejętności postaci, statystyki minimalne czy optymalne ulegają zmianie.

-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#3 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 21 December 2012 - 07:09

3. Umiejętności postaci - PvM.

Umiejętności postaci to bardzo ważna sprawa. Nie wszystkie są przydatne i nie wszystkie da się w pełni wykorzystać. Opisane w tym punkcie umiejętności odnoszą się tylko i wyłącznie do rozgrywki PvM. Rozpiska umiejętności PvP jest w osobnym dziale punkcie, PvP - jak rozgrywamy potyczki Player vs Player.


Na samym wstępie zachęcam wszystkich do zmiany skrótów klawiszowych przypisanych domyślnie. Sam osobiście używam w wszelkich grach WSAD'u. Ważne jest też, abyście koniecznie zamienili stare liczby na nowe litery. Czemu? Grając, gdy jest ciemno, w krytycznych momentach nie pomylicie się i użyjecie odpowiedniej umiejętności. Oryginalnie 2 i 3 jest blisko W, a pomyłka może być równoznaczna śmierci. W  grach softcore, nie ma to mniejszego znaczenia, ale dla graczy hardcore już ma (ja się wywodzę z graczy hardcore d2) i wolę dmuchać na zimne.

Poniżej zdjęcie, jak to wygląda u mnie:

Dodany obrazek

------------------------------------------------------

Po takim wprowadzeniu, możemy zacząć myśleć nad naszymi umiejętnościami. Będę kolejno przedstawiał warte polecenia zestawy umiejętności. Sami zadecydujcie, które są dla was najbardziej dogodne.


Umiejętności wersja 1 (zastosowanie głównie na mp0 - mp1):

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Dlaczego właśnie tak? Wytłumaczenie znajdziemy patrząc na jedną umiejętność pasywnych. Prawo śmierci:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Dzięki skracaniu o 1 sekundę wszystkich umiejętności, prawie cały czas nasz bohater przemieszcza się za pomocą duchowej wędrówki. Musimy jednak pamiętać, aby odpowiednio dobrać przedmioty i zapewnić jak największy zasięg podnoszenia kuli życia i złota. Same kule, są też bardzo ważne, a mianowicie zapewniają nam one dmg. W tym celu wykorzystujemy kolejną umiejętność pasywną - Makabryczna uczta:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Po skumulowaniu 5 kul życia, zyskujemy +50% inteligencji, co przekłada się drastycznie na nasz dps. W połączeniu z Żniwa dusz, z bazowego dps 82kk (2k int) zyskujemy chwilowo 150k dps, dzięki czemu, naprawdę przyspieszamy zabijanie. Aby rozgrywka była dynamiczna, naszą główną umiejętnością jest Kwasowa chmura z runą żrący kwas:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Dzięki tej umiejętności naprawdę szybko zabijamy. Niestety nie sprawdza się ona, na wyższych poziomach potworów (MP2 w górę). Do rozgrywek MP2 i wyżej, można zastosować z powodzeniem kolejne zestawienie umiejętności.


Umiejętności wersja 2 (zastosowanie głównie na mp2- mp3):


Jest to wierna kopia poprzedniego zestawienia umiejętności, z małą różnicą. Zamiast używać

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

, używamy

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

z runą Niedźwiedzie zombie:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Taka mała zmiana pozwala nam spokojniej grać na wyższych poziomach MP. Umiejętność kosztuje mniej many, przez co jest bardziej opłacalna, a sam dps jest dużo bardziej efektywny. Jedynym mankamentem, jest zdobycie wprawy w odpowiednim korzystaniu z tej umiejętności. Trzeba nauczyć się sterowania niedźwiedziami, co nie jest trudne. Niestety podane zestawienie umiejętności nie jest do końca efektywne przy wyższych poziomach mp (5 i wyżej). W celu poprawy dynamiczności rozgrywki, zastosujemy kolejną zmianę, opisaną w zestawieniu 3.


Umiejętności wersja 3 (zastosowanie głównie na mp5 i wyżej):

Zestawienie to może być zarówno wykorzystywane na niskich poziomach mp przez graczy z niskimi obrażeniami, jak i na wyższych poziomach mp 5 i więcej przez graczy bardziej zaawansowanych. Należy również pamiętać, że samo ustawienie umiejętności nie jest gwarantem skuteczności. Przyjmijmy, że w momencie, kiedy osiągniemy optymalne statystyki postaci podane przeze mnie wcześniej, ten zestaw umiejętności zapewni nam dużą przeżywalność na mp 5 i więcej. Jeżeli statystyki te będą się odchylać od podanych optymalnie, nasz szaman będzie miał kłopoty podczas rozgrywki mp 5 i więcej.

Zmian dużo nie będzie, bo wymianie podlega tylko jedna umiejętność. Zamiast umiejętności

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

ustawiamy

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

z runą taniec śmierci. Tracimy trzy psy, które zapewniały nam większe pozyskiwania życia i dodatkowo odciągały od nas atakujące moby. Zyskujemy naprawdę sporo dps. Umiejętność wściekłe voodoo włączamy tylko na elitach, w innych sytuacjach nie jest to potrzebne.

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Jeżeli zastosujesz się do wytycznych, które zamieściłem, nasz szaman powinien radzić sobie bezproblemowo podczas rozgrywek PvM. Nie zraźcie się jeżeli początkowo nie będzie wam wychodziła gra na nowych umiejętnościach, bo to kwestia przyzwyczajenia.

Umiejętności wersja 4 (zastosowanie głównie na mp5 i wyżej):

W kolejnym zestawie umiejętności zmienia się tylko jedna z nich.

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Zmianie ulega umiejętność

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

, a w zamian ustawiamy Klątwę z runą Fatum:


Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Dzięki temu, niestraszne będą nam grupy elit. Trzeba tylko starać się, aby odpowiedniego potwora przywołaniec nam zmieniał.

Umiejętności wersja 5 (zastosowanie głównie na Ubery):

Wersja rozwojowa, mało co testowana:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Umiejętności wersja 6 (zastosowanie głównie w trybie gry HardCore):

Tryb hardcore jest trybem gry, gdzie nasz bohater nie może zginąć. Stąd też, dobieramy sobie odrobinę inną umiejętność pasywną w porównaniu do zestawu pierwszego czy drugiego:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Cała magia polega na wybraniu umiejętności, dzięki której wychodzimy z podbramkowej sytuacji żywi. Całość dzięki Medium:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




W momencie otrzymania zabójczego ciosu, bohater nie patrząc na nic przechodzi w tryb

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

, co daje nam 2 sekundy na opuszczenie zagrożonego rejonu mapy i uleczenie się. Dzięki dużemu zasięgowi z przedmiotów, zapewne podniesiemy jakąś kulę życia uciekając, dodatkowo możemy zadać szybko jakiś dmg w celu wykradnięcia życia. Jeżeli nie zostaniesz zamurowany i zamrożony, na pewno wyjdziesz z tego żywy. Build zapewnia nam dps i naprawdę dużą przeżywalność. Więcej na ten temat znajdziecie w opisie rozgrywki PvM. Należy także pamiętać o odpowiednim ubraniu postaci, same umiejętności nic nie dadzą!

Na sam koniec zostawiam zestaw umiejętności, nad którymi się sam zastanawiałem i zastanawiam cały czas, aczkolwiek nigdy nie testowałem z braku funduszy. Z resztą zobaczcie sami.

Umiejętności wersja 7 (4 fun):  

Zestawienie umiejętności jak dla mnie 4 fun, aczkolwiek gdybym miał fundusze mogło by się okazać, że bym się na nie przerzucił. Szaman z tym zestawieniem umiejętności ma ogromny potencjał leczniczy przy zachowaniu wysokiego poziomu dps.

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




-------------------------------------------------------------
Jeżeli posiadacie własne unikatowe i sprawdzone zestawienia umiejętności, śmiało piszcie i przedstawiajcie je w dalszej części tematu. Wszystkie godne polecenia zestawienia umieszczę w tym rozdziale poradnika. Zachęcam jednocześnie do komentowania zestawień przedstawionych powyżej.
-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#4 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 24 December 2012 - 21:18

4. Ubiór postaci - PvM.

Ubiór dla osób początkujących
  • Głowa:
  • Klatka:
  • Pas:
  • Spodnie:
  • Buty:
  • Naramienniki:
  • Rękawice:
  • Nadgarstki
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:
Ubiór dla zaawansowanych graczy

  • Głowa:
  • Klatka:
  • Pas:
  • Spodnie:
  • Buty:
  • Naramienniki:
  • Rękawice:
  • Nadgarstki
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:
Ubiór End Game

  • Głowa:
  • Klatka:
  • Pas:
  • Spodnie:
  • Buty:
  • Naramienniki:
  • Rękawice:
  • Nadgarstki
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:
Ubiór pomocników

Templariusz:
  • Unikat:
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:

Szelma:
  • Unikat:
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:

Zaklinaczka:
  • Unikat:
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:


Wymienione stroje, a tryb HardCore?

  • Głowa:
  • Klatka:
  • Pas:
  • Spodnie:
  • Buty:
  • Naramienniki:
  • Rękawice:
  • Nadgarstki
  • Pierścienie:
  • Amulet:
  • Prawa ręka:
  • Lewa ręka:


-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#5 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 25 December 2012 - 13:04

5. Przykładowy szaman.

Przejdźmy teraz do prezentacji postaci. Zacznę może od mojego szamana. Link do obecnego zestawienia ubioru wraz z umiejętnościami znajdziemy poniżej:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Czasami odpalam stream i tam też możecie mnie spotkać:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Postać jest ciągle rozwijana, tak więc możecie zauważyć pewne niespójności z treścią przekazaną w poradniku. Podgląd postaci jest też dobrym sposobem, aby zobaczyć jak wygląda w rzeczywistości opisywany szaman. Jeżeli macie jakieś pytania zapraszam na BN, mój BT bigiel#2777.

Warto zobaczyć - szaman #1:



Warto zobaczyć - szaman #2:



Warto zobaczyć - szaman #3:




-------------------------------------------------------------
Posiadasz szamana, masz inną wizję gry tą klasą postaci niż ja? Chcesz się podzielić z nami swoim doświadczeniem i pomóc mi w rozwoju poradnika? Napisz do mnie, dodam niezbędne informacje o Tobie, abyś i Ty mógł pomagać innym!
-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#6 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 28 December 2012 - 03:30

6. PvM - jak rozgrywamy potyczki Player vs Monster.

Początki gry: 1-60

Początki gry są najtrudniejsze. Wszystko zależy od sytuacji w jakiej się znajdujemy. Jeżeli nie jest to nasza pierwsza postać, nie będzie problemu - w takim przypadku kupujemy w trakcie zdobywania poziomu nowe przedmioty, nie przesadzając oczywiście z wydatkami. Polecam ubierać na siebie zawsze jak najlepsze, dostępne bronie na AH z gniazdem, gdzie wkładamy początkowo

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

, a później

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

- w zależności, który jest dla nas korzystniejszy. Na niższych poziomach nie przesadzamy z wydatkiem złota. Kupujcie z głową patrząc na stosunek przyrostu dmg do ceny. Dodatkowo polecam kupowanie wszystkich pozostałych przedmiotów z gniazdami, a do środka montujemy topazy, dające nam kopa do intelektu. Oczywiście, nie marnujcie gniazd na nisko poziomowe klejnoty. Zaczynajmy montować co najmniej +34 do statystyki

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

kamyki. W ten sposób musimy zadbać głównie o witalność naszej postaci.

W przypadku, kiedy szaman jest naszym pierwszym bohaterem, z którym zaczynamy przygodę z Diablo 3 sprawa się komplikuje. Nie posiadamy naszych upragnionych kamyków. Ale polecam odłożyć odrobinę złota i zainwestować w potrzebną ilość. Dodatkowo dodam, że odpuśćcie sobie szkolenie

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

. Będzie to wyrzucenie złota w błoto, a i tak nie zrobi on wam nic sensownego na niskich poziomach.

Wracając do samej rozgrywki. Ten etap jest momentem nauki i obeznania z postacią, idealnie w tym czasie sprawdza się każdą umiejętność więc szczerze polecam eksperymentowanie. Dla mnie najbardziej korzystnym sposobem na zdobywanie poziomów było przechodzenie całej fabuły gry krok po kroku, dokładne czyszczenie lokacja po lokacji, zaglądając w każde miejsce. W ten sposób kończąc poziom piekło, dobiłem do 60lvlu.

Optymalna ścieżka umiejętności z poziomu na poziom:

4 - 9:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



9 - 16:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



16 - 23:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



23 - 29:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



29 - 39:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



40 - 49:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



50 - 53:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



54 - 60:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!




Oczywiście nie jest to jedyna droga. W zależności od tego jak wam się gra, polecam zabawę i eksperymentowanie z każdą umiejętnością postaci, chociażby dla samego zapoznania. Nie będę opisywał jak używać umiejętności, bo większa zabawa jest, gdy samemu się to odkrywa. Wszelkie pytania zadawajcie w tym temacie.

Power leveling

Co tu wiele pisać? Moim zdaniem wszystko już zostało zamieszczone w innym poradniku, który polecam przeczytać. >>> KLIK <<<

Farma doświadczenia - wbijanie poziomu paragonu 1-100

Poziomy mistrzowskie, czyli paragon lvl, w tym punkcie nie będę opisywał stylu gry, bo raczej nie o to chodzi. Podzielę się z wami trasą jaką ja biegam, aby szybko wbijać poziom mistrzowski. Wg mnie jest to najbardziej efektywny sposób na zdobycie poziomu.


>>> w budowie <<<


MF search - szukanie przedmiotów


>>> w budowie <<<



Walki Uberów


>>> w budowie <<<




-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#7 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 28 December 2012 - 11:59

7. Przykładowa rozgrywka PvM.



>>> w budowie <<<



-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#8 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 29 December 2012 - 16:54

8. PvP - jak rozgrywamy potyczki Player vs Player.

System PvP w chwili pisania poradnika nie został jeszcze wydany przez Blizzard Entertaiment. W momencie wydania łaty umożliwiającej pojedynkowania się, wraz z upływem czasu będę aktualizował opis rozgrywek PvP.

Pierwsze informację, jakie ukazały się na temat trybu PvP znajdziemy w

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

artykule. Znajdziecie tam informacje, również na temat rozgrywki TvT. Zachęcam do lektury tych, który jeszcze nic na ten temat nie wiedzą.


-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#9 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 30 December 2012 - 13:01

9. Przykładowa rozgrywka PvP.

System PvP jeszcze nie został wydany, lecz próbki PvP zostały przedstawione na długo przed premierą gry. Poniżej znajdziecie kilka ciekawszych filmów prezentujących jak może wyglądać ta rozgrywka.








-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl

#10 bigiel

bigiel

    Old boy

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3791 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 30 December 2012 - 17:48

10. Podsumowanie.

Jak w każdym poradniku, musi być podsumowanie. Nie będę się rozpisywał, bo i tak poświęciliście dość sporo czasu, na przeczytanie tego co chciałem wam przekazać. Mam nadzieję, że wykorzystacie część porad, które tutaj zamieściłem. Szaman wbrew wszelkim pogłoską, że jest od samego początki najbardziej zaniedbaną klasą postaci, wg mnie wcale nie jest. Niewątpliwie gra się nim dość ciężko, gdy mamy chaotycznie ustawione umiejętności i źle dobrane przedmioty, ale w momencie, kiedy zastosujecie się do moich podpowiedzi gra naszym bohaterem okaże się dużo bardziej przyjemna.

Mam nadzieję, że chociaż komuś pomogłem i przekonam go na rozpoczęcie swojej przygody z szamanem.

Wszystkich chętnych zapraszam do dyskusji. Piszcie co byście zmienili, co byście poprawili, co byście chcieli abym przetestował. Dodatkowo jeżeli ktoś chce się podzielić swoimi przemyśleniami, zarezerwowałem w tym celu kilka dodatkowych postów. Każdy chętny będzie mógł mi pomóc w dalszej budowie tego poradnika. Jeżeli się postaramy, może uda nam się zbudować jeden z lepszych poradników dostępnych w sieci. Zachęcam również do budowy podobnych poradników tematycznych dla innych klas postaci, chętnie pomogę wam od strony technicznej. Jeżeli spodobał się wam mój temat, mile widziane są Dodany obrazek za włożony czas w ten poradnik.

Zapraszam do współpracy i życzę powodzenia wszystkim w grze!



-------------------------------------------------------------
Autor nie wyraża zgody na rozpowszechnianie treści zamieszczonych w poradnika, bez podania źródła i nicku autora. Całość poradnika, została napisana dla serwisów diablo3.pl i forums.d2trade.pl