Skocz do zawartości

d2trade uses cookies. Read the Polityka plików cookies oraz polityka prywatności for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies


- - - - -

Newbie FAQ


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 HoC-InFlames

HoC-InFlames

    Wielki książę

  • Były Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6671 postów
  • D2realm acc:InFlames
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Grodzisk Mazowiecki

Napisany 20 September 2011 - 18:19

Dobra do rzeczy, tutorial podstawowych elementów gry.
Nie będzie tu mowy o przyciskach, i interfejscie graficznym, bo każdy wie gdzie jest przycisk "Play" itp.

Jeżeli masz grę na dysku zalecam przejście Tutorial / Battle Training, znacznie ułatwi czytanie całego tematu

Podstawowy Słownik

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

(Area of Effect) - skile obszarowe, takie jak ulti Kennena czy Amumu, albo chociaż E Mordekaisera

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

(Backdoor) - pushowanie po cichu, przykładowo na midzie jest teamfight 4v5, i ktoś naciera z creepami na innej lini. Są to złe maniery gry, ale skuteczne
SS lub MIA (miss or miss in action) - Każdy jest zobowiązany do napisania tego, gdy z jego lini znika przeciwnik na trochę dłużej, pisze się to "ss top / ss mid / ss bot"
CD (Cooldown) - czas jaki musimy odczekać na rzucenie danej umiejętności
CDR (Cooldown Reduction) - redukcja CD podawana w procentach, max. 40%"
AS (Attack Speed) - szybkość ataku
DPS (Damage Per Second) - Obrażenia na sekundę
DoT (Damage over Time) - Obrażenia zadane na przedziale określonego czasu, np. efekt z red buffa
Red Buff (Lizard Buff) - Buff, aka aura, która spowalnia przeciwników (15% z ranged ataków, 30% z melee). Głównie dla AD Carry
Blue Buff (Golem Buff) - Buff głównie dla magów, przyśpiesza niesamowicie regenerację many + obniża Cooldown'y
selfheal - mechanizm leczenie się, np. W Soraki, albo przedmioty z wykradaniem życia. Dużo postaci ma możliwość leczenia siebie za pomocą umiejętności
oom (out of mana) - brak many

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

(Crowd Control) - określenie na spele wyrządzające wszystkie dodatkowe efekty jak ogłusznie itp.
Stun (Ogłuszenie) - nie można się poruszać ani atakować
Snare (Pułapka) - nie można się tylko poruszać
Silence (Wyciszenie) - nie można używać umiejętności

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

(Spowolnienie) - po prostu chwilowe obniżenie prędkości biegania
Supress (Wstrzymany) - działa jak stun, tylko dłużej. Supress'a możemy dostać tylko wtedy, gdy przeciwnik channelinguje nas
Channeling -

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

Channeling to supresowanie przeciwnika, ale zatrzymuje równierz nas (Malzahar rzucił ulti na Kennena)

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

(Mgła wojny) - czyli ciemna masa zakrywająca to czego nie widzimy

Melee - autoatak "wręcz"
Ranged - autoatak na dystans, lub skill dystansowy

AD Carry - Postać zadająca dmg fizyczny, może być to postać melee, lub ranged
AP Carry - Postać zadająca dmg magiczny, przeważnie ranged
Tank - Postać zbierająca wszystko na klatę, i przeważnie to przeżywa, masowe odporności + hp, bardzo niski dmg
Support - healer, nie zabija creepów, oddaje je dla Carry z którym idzie na linię
Jungler - Postać zbierająca złoto i exp w dżungli, Jungler nie trafia się w każdym teamie. Ciężko określić dokładnie kim jest dżungler
* chodzi po dżjungli
* ganguje linie
Plusy posiadania dżunglera:
* częste gangi
* postać na topie jest 1v1 lub 1v2, zbiera więcej expa i golda
Bruiser - połączenie offtanka z AD Carry
Roamer - Dżungler bez dżungli, chodzi między liniami, roamerzy to postacie które na 2 lvlu potrafią zrobić dużo podczas gangowania (np Alistar, podrzut + przeżut, całkiem prawdopodobny frag)

GORĄCO POLECAM PRZECZYTANIE

Please Login HERE or Register HERE to see this link!

PORADNIKA



Grę zaczynamy na fontannie, jest tam taki oto osobnik:
Posted Image
Który sprzedaje nam przedmioty, natomiast buildy postaci znajdziecie tutaj

Please Login HERE or Register HERE to see this link!


Please Login HERE or Register HERE to see this link!


Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Następnie idziemy na linię, tu są do wyboru oczywiśćie 3: bot / mid / top
Na bot'a idzie się popularnie AD Carry + Support - 2v2
Mid zajmują głównie postacie AP - 1v1
Top idzie / idą (zależy czy mają junglera) osoby - 1v2 / 2v2

Gra dzieli się na 3 etapy:
* early
* mid
* late

Niektóre championy sprawują się świetnie w early game, i  ich powodzenie w dalszych etapach zależy własnie od tego (np. Shaco jungler)
Inne nie robią prawie nic w early, natomiast odgrywają znaczącą rolę w late itp.
Osobiście lubię early game, gdzie przeciwnik nie ma masy odporności, i jeden błąd może dać first blood'a

w early dominuje siła picka + spelli, identycznie jak na mapie 3v3, natomiast w mid game powstają pierwsze teamfighty (i to po nich czasami w 20 minucie pada surrender bo już widać kto wygrywa).
Late game to jest dosyć losowy etap gry, i jeżeli jest to 50-60ta minuta to mimo wszystko słabszy team wyrównuje swoje szanse (choćby na creepach), dla tego nie należy bawić się z przeciwnikiem i gry wygrywać przed 50tą minutą

First Blood, czyli pierwsza krew
Pierwsze zabójstwo daje 400g, więc jest szczególnie wartościowe
Na niskich lvlach first blooda ludzie wbijają przeważnei ustawiając się gdzieś w krzaczkach na górze / dole / rzadziej na midzie w pięciu, dlatego z wchodzeniem w trawę lepiej jest poczekać i zoabczyć na mapie, gdzie jest przeciwnik

Pushing
Czyli po prostu przepychanie naszych creepów pod wieżę przeciwnika, tu uwaga: jeżeli uderzymy przeciwnego championa pod turretem to zacznie nas on atakować

Last hitting, czyli creepowanie / farmienie
Zadawanie ostatecznych ciosów na creepach przydziela nam za nie gold, jednak nie jest to takie łatwe, szczególnie kiedy jesteśmy zepchnięci pod samą wieżę
* wieża uderza dwuktornie melee creepa i wtedy dobijamy
* ranged creepa uderzamy raz, potem raz wieża, i potem go dobijamy

Kwestia dobijania to wyczucie własnych obrażeń, oraz czasu z jakim spada hp przeciwnemu creepowi

Denying, czyli odcinanie
Kontrolowanie lini to chyba najważniejszy element gry. Odcinanie przeciwnika od lasthitowania jest już niemal całkowitą dominacją lini, ale gdy uda nam się odciąć go od expa to jest już przegrany
Najłatwiej zobrazować jest to na przykładzie solo top'a, gdy postać X gra 1v2 przeciw Z, Y. Odcięcie postaci X opiera się na tym, by nie mogła się bliżyć do creepów wystarczająco blisko (np. gdy to zrobi to dostanie combo za 50% hp, ew. padnie)

Zdenowana postać zmuszona jest do tulenia turreta (tower hugging), bądź zmiany z kimś innym na lini

Postać Z, i Y to mogą być np. postacie z dużym zasięgiem, a (nie)mile widziany jest u nich selfheal.

Podsumowując:

* kontrola mapy
* teamfighty
* creepy

Te 3 czynniki mają największy wpływ na zwycięstwo, czasami jest to oczywiście fart, ale rzadko Posted Image

Na pewno jeszcze dużo brakuje temu FAQ by uzupełnić resztę informacji, ale te są podstawowe
Jeżeli macie do powiedzenia coś czego nie napisałem to piszcie Posted Image albo zadawajcie pytania odnośnie gry

[27.12.2011] Gra, a nastawienie

Zagrałem pare gier ze znajomym z niskim lvlem i spostrzegłem dosyć ciekawy problem, mianowicie jego nastawienie do gry.
Owy znajomy nie grał źle, nie przypominał typowego low lvl playera wbijającego na każdej grze 0/12 (ba, nawet większość meczy miał z dodatnimi statami), ale dał quita z gry bo "nie mógł patrzeć co odwala". Rozjaśniło mi się, że dosyć często styl w jakim gramy jest psuty przez różne irytujące czynniki, np:

- naszą passę
- feeding naszego teamu
- napotkanie counter-teamu
- utrata barona
- oddanie FB / zły początek
- płacz/rage jednego gracza z teamu

Przyjmowanie negatywnej postawy do danej gry wcale nam nie pomaga. Najwięcej nauczyć się można na własnych błędach, ich eliminacji. Niektórzy grają z naciskiem na wygraną (rzadko omijają typowy rage), niektórzy by się dobrze bawić, a inni łączą te dwie sztuki w jedną (i najskuteczniejszą).

Gra nie toczy się po myśli? to nadal nie znaczy, że w kolejnej nie zagrasz lepiej. Gra z nażartym przeciwnikiem może i jest skazana na porażkę, ale można się z niej sporo nauczyć - napięte sytuacje zawsze wymagają obmyślania strategi na wygraną (może to być próba banalnego backdooru, który mimo wszystko ma duże szansę na wyrównanie / przedłużenie gry, albo próba zabicia przeciwnika jeśli będzie szedł solo w dżungli, a może split push? pomysłów jest masa, a przychodzą do głowy, gdy na grze jest "opór" Posted Image ).
Moja aktualne statystyki gier to ~~ 700 wygranych, 620 przegranych, i myslę, że znaczna część mojej wiedzy o grze pochodzi bardziej z przegranych, niż wygranych gier Posted Image
Żebyśmy się lepiej zrozumieli, nie jestem pro skillem, ale przez większość gier (granych solo/premade) wynoszę dodatnie statystyki co kończy się często winem (chociaż też zależy, ciężko, lub wręcz niemożliwe jest wygrać grę jako AP Carry 11/2 jeżeli przeciwnik ma Veigara 9/0)

Przegrane gry to tylko czerwony wpis w histori meczy, grając z negatywnym nastawieniem wyciągamy mniej wniosków, albo jeszcze gorzej - złe wnioski
Każda gra zwiększa, lub zmniejsza umiejętności

Edytowany przez HoC-InFlames, 17 April 2013 - 06:57.
update


#2 Light

Light

    Margrabia

  • Były Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3375 postów
  • Gadu-Gadu:
  • BN Battletag:Lajt#2125
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisany 20 September 2011 - 21:21

omw - on my way ( w drodze ) - gdy napiszemy coś w stylu "jungler please come gank top" można zobaczyć odpowiedź "omw" co znaczy, że jest w drodze i zaraz przyjdzie

spoko poradnik, przyda sie

Edytowany przez Light, 20 September 2011 - 21:29.

Posted Image


#3 pogrom

pogrom

    Baron

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1708 postów
  • D2realm acc:♥♦♣♠
  • BN Battletag:p0gr0m#2488
  • Płeć:Facet

Napisany 20 September 2011 - 22:22

Gj Flamek ++++ na chęci.


Mam jedno ale

Jungler - Postać zbierająca złoto i exp w dżungli, Jungler nie trafia się w każdym teamie. Ciężko określić dokładnie kim jest dżungler
* chodzi po dżjungli
* ganguje linie
Plusy posiadania dżunglera:


Zdecyduj się na jedno określenie i co to do diabła jest dżjungla :D

//niech Ci sicza wyczyści temat później z naszych postów.

Edytowany przez pogrom, 20 September 2011 - 22:24.

Dodany obrazek


#4 WypelniamTekstMoimAcc

WypelniamTekstMoimAcc

    Wicehrabia

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2028 postów
  • Gadu-Gadu:
  • BN Battletag:HolyDeathz#2794
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:uk, wawa

Napisany 20 September 2011 - 22:45

dodaj jeszcze moze definicje gg/bg

kto cie uczył grać babcia czy trundle złomiarz?

Olaf - Case "243896"


#5 HoC-InFlames

HoC-InFlames

    Wielki książę

  • Były Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6671 postów
  • D2realm acc:InFlames
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Grodzisk Mazowiecki

Napisany 20 September 2011 - 23:08

View Postpogrom, on 20 September 2011 - 22:22, said:

Gj Flamek ++++ na chęci.


Mam jedno ale

Jungler - Postać zbierająca złoto i exp w dżungli, Jungler nie trafia się w każdym teamie. Ciężko określić dokładnie kim jest dżungler
* chodzi po dżjungli
* ganguje linie
Plusy posiadania dżunglera:


Zdecyduj się na jedno określenie i co to do diabła jest dżjungla :D

//niech Ci sicza wyczyści temat później z naszych postów.
chodzi po dżungli gangując linie :P

a tamto było literówką, pisałem pewnie będąc śpiącym

View PostWypelniamTekstMoimAcc, on 20 September 2011 - 22:45, said:

dodaj jeszcze moze definicje gg/bg

Nie no bez przesady ; o

#6 Nivis

Nivis

    Retired Admin

  • Były Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11613 postów
  • Gadu-Gadu:
  • BN Battletag:Nivis#2152
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Lublin

Napisany 20 September 2011 - 23:19

wp - well played
ger - nazi

#7 WypelniamTekstMoimAcc

WypelniamTekstMoimAcc

    Wicehrabia

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2028 postów
  • Gadu-Gadu:
  • BN Battletag:HolyDeathz#2794
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:uk, wawa

Napisany 21 September 2011 - 00:06

View PostHoC-InFlames, on 20 September 2011 - 23:08, said:

chodzi po dżungli gangując linie :P

a tamto było literówką, pisałem pewnie będąc śpiącym



Nie no bez przesady ; o

czemu bez przesady? jest to w sumie newbie faq a pare razy na low lvls widzialem jak sie pytali co to znaczy ;d

kto cie uczył grać babcia czy trundle złomiarz?

Olaf - Case "243896"


#8 HoC-InFlames

HoC-InFlames

    Wielki książę

  • Były Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6671 postów
  • D2realm acc:InFlames
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Grodzisk Mazowiecki

Napisany 21 September 2011 - 09:02

View PostWypelniamTekstMoimAcc, on 21 September 2011 - 00:06, said:

czemu bez przesady? jest to w sumie newbie faq a pare razy na low lvls widzialem jak sie pytali co to znaczy ;d
gg/bg/cu/bb to są takie skróty, których chyba nie trzeba tłumaczyć ; o

zresztą gg czy bg - nie ma znaczenia, trochę zbędne słowa do FAQ o tym jak grać ;|

@Nivis dodam :D

Edytowany przez HoC-InFlames, 21 September 2011 - 09:02.


#9 rage

rage

    Kupiec

  • Banned
  • PipPipPipPip
  • 596 postów
  • Płeć:Facet

Napisany 10 January 2012 - 20:33

gg- opisuje pozytywnie dany przedmiot
Dodany obrazek

#10 HoC-InFlames

HoC-InFlames

    Wielki książę

  • Były Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6671 postów
  • D2realm acc:InFlames
  • Płeć:Facet
  • Lokalizacja:Grodzisk Mazowiecki

Napisany 10 January 2012 - 20:48

View Postrage, on 10 January 2012 - 20:33, said:

gg- opisuje pozytywnie dany przedmiot

GG - good game - dobra gra
WP - well play/ed/ing - dobra rozgrywka (generalnie w stosunku do gracza / całego teamu)
meh - tyle samo co zwykłe "whatever", albo nasze "heh". Generalnie zwrot mający na celu pokazanie, że masz coś gdzieś

Rosiu nie dawaj warna! : d

Edytowany przez HoC-InFlames, 10 January 2012 - 20:50.